Teatro Della Rocca (Novellara) - Reisverslag uit Reggio nell'Emilia, Italië van Wietse Ottes - WaarBenJij.nu Teatro Della Rocca (Novellara) - Reisverslag uit Reggio nell'Emilia, Italië van Wietse Ottes - WaarBenJij.nu

Teatro Della Rocca (Novellara)

Door: Wietse Ottes

Blijf op de hoogte en volg Wietse

19 Maart 2015 | Italië, Reggio nell'Emilia

Zaterdag 14 maart, voor mij is Teatro Lab nu officieel begonnen. In Teatro Cavallerizza in Reggio Emilia ben ik begonnen met het opbouwen van decor, licht en geluid voor de show ’’Le Cose Cambiano’’ (The Things Change). Dit is de openingsshow van het festival geregisseerd door Daniele Franci. Deze show is niet gespeeld door studenten. Het is een show van een hoog niveau dat voornamelijk bestaat uit dialoog. Dit is voor mij nog moeilijk te volgen in het Italiaans en de cue’s voor het geluid waren lastig. Tijdens de avondshow op 15 maart en de ochtendshow op 16 maart is het gelukkig allemaal goed gegaan.

Na de show heb ik geholpen met het afbouwen van licht, geluid en decor om vervolgens door te gaan naar het theater in Novellara. Hier zijn we meteen begonnen met het voorbereiden van de show van maandag 17 maart. Het repeteren van deze show in het theater begon op 16 maart. De naam van de show is ‘’Strane Cose Teseo Quelle Di Cui Parlano Questi Innamorati’’. Voor deze show heb ik het geluid gedaan.

Op woensdag 18 maart was er één show. Tijdens deze show ‘’La Collana’’ was ik volgspotter.

Op 19 maart waren twee shows. Eén show waar ik het licht voor mocht bedienen. Ik kreeg een script, een aantal aanwijzingen van de regisseur en de rest mocht ik zelf invullen. Wij hadden één repetitie waar ik een aantal licht cue’s heb gemaakt en de show zag er goed uit. De naam van deze show is ‘’L’Educazione Alla Felicita’’.

Dit was niet de enige show op 19 maart. Er was ook nog ‘’Ecuba e le Troiane’’.Voor deze show gaf ik ondersteuning voor het geluid. Dit theater stuk was van een school uit Sicilië. Het was een show van 25 minuten. De school kwam naar de andere kant van Italië vliegen voor deze 25 minuten. Ze waren niet de enige school die dit deden. Teatro Lab is bekend in heel Italië en het is een eer als je als school mee mag doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wietse

Hallo ik ben Wietse en ik doe een opleiding licht- en geluidstechniek. Vanaf februari 2015 tot juni 2015 ga ik stage lopen bij een theater bedrijf in Italië. Mijn dagen ga ik beschrijven op deze website.

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 6410

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 Januari 2016

Tweede stage Reggio Emilia

07 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Stage buitenland

Landen bezocht: