Opening teatro in Novellara - Reisverslag uit Novellara, Italië van Wietse Ottes - WaarBenJij.nu Opening teatro in Novellara - Reisverslag uit Novellara, Italië van Wietse Ottes - WaarBenJij.nu

Opening teatro in Novellara

Door: Wietse Ottes

Blijf op de hoogte en volg Wietse

11 Oktober 2015 | Italië, Novellara

Na de vele voorbereidingen voor de opening van het theater in Novellara was het deze week tijd voor de opbouw, de repetities en de show.

Op zondag 4 oktober zijn Marten en ik begonnen met het opbouwen van de kleder. In de kelder hebben wij al het nieuw weg gehaald en al het oude laten staan. Dit houd in oude spiegels en banken die nog oorspronkelijk uit het theater komen toen het geopend werd in 1786. Verder was de kleder belicht met blacklight, paars en blauw licht.

Op maandag hebben wij de opbouw van de grote zaal, en de 4de verdieping gedaan. In de grote zaal stonden er oude banken op het podium voor het publiek, hier omheen werd tijdens de show gedanst. Dit was belicht met donker warm licht, donker paars en blauw als tegenlicht en het zij-podium was ook belicht voor de dans. Over de publiek stoelen in het theater lagen zwarte doeken en de kroonluchter was gezakt naar het niveau van de stoelen. Op deze kroonluchter stonden 3 lampen van onderaf gericht, één blauw, één rood en één geel. Onder de zwarte doeken stond een rookmachine, de rook kwam omhoog onder de kroonluchter. Boven op het Balkon hing een Lazer, ook hadden wij op de grond nog een Hazer staan om het effect van de lazer te vergroten. Al dit voor de lichtshow die ik tijdens de opening gaf. Als laatst hadden wij nog twee profiel spots in de zaal hangen voor de harp speelster die belicht werd wanneer zij speelde.

Op de 4de verdieping was het voornamelijk donker, een aantal spot’s zijn er gebruikt voor donker blauw licht en er stonden 4 kooien met acteurs er in. Op deze acteurs had ik een klein led lampje gezet zodat alleen hun gezicht goed belicht werd.

De dinsdag hebben wij de tussen verdiepingen gedaan, de Foyer, en de danszaal. De tussen verdiepingen waren alle drie aan andere kleur gegeven. De eerste verdieping was groen, de tweede was rood en de derde was Amber. In de foyer was er wit licht gebruikt voor acteurs in witte pakken waar blauwe verlichting in verwerkt zat. De oude waterput in de foyer was rood en blauw belicht en de wenteltrap naar de 4de verdieping was vanaf boven naar beneden met wit licht belicht. De danszaal was belicht met rood en ice. Op de 3de verdieping lag een projector die vlammen op de muur projecteerde.

De opbouw ging over het algemeen erg goed. Er was een storing met de hazer, in eerste instantie hadden wij een kapotte hazer gehuurd en die is vervangen. Hier hebben wij een 5 polige kabel voor gebruikt die uiteindelijk maar met 3 polen was gesoldeerd. Hierdoor kregen wij wel een fan aan maar geen haze er uit. Na de kabel te hebben vervangen was het probleem opgelost.

De repetities waren ook goed, en zeker niet overbodig. Ook voor mijn lichtshow was het belangrijk veel te oefenen om de timing perfect te krijgen op de muziek. Tijdens de show was alles heel mooi en is het soepel verlopen zonder problemen.

Tussen de opbouw van het theater en de show in Novellara had ik ook nog de show Bullism in het theater in Correggio. Deze show was twee keer uitverkocht en gezien door 1000 man. Niet echt een show om over te slaan. Voorafgaand aan de show had ik de repetitie nog een keer gezien. Gelukkig ken ik de show nog goed van mijn vorige stage en had ik relatief snel een mooi lichtplan in elkaar gezet. De show ging goed en de techniek was feilloos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wietse

Hallo ik ben Wietse en ik doe een opleiding licht- en geluidstechniek. Vanaf februari 2015 tot juni 2015 ga ik stage lopen bij een theater bedrijf in Italië. Mijn dagen ga ik beschrijven op deze website.

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 6394

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 Januari 2016

Tweede stage Reggio Emilia

07 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Stage buitenland

Landen bezocht: