Teatro Lab - Reisverslag uit Novellara, Italië van Wietse Ottes - WaarBenJij.nu Teatro Lab - Reisverslag uit Novellara, Italië van Wietse Ottes - WaarBenJij.nu

Teatro Lab

Door: Wietse Ottes

Blijf op de hoogte en volg Wietse

23 Februari 2015 | Italië, Novellara

Teatro Lab is een Internationaal festival voor theater. Scholen vanuit heel Italië doen hier aan mee. Er zijn in totaal 17 shows in 2 weken tijd. Het thema voor het festival van dit jaar is ‘’Felicita’’ (Happiness) De eerste show van dit festival is The International Project. De naam van de show is Happiness.

Op 15 februari arriveerden de Nederlandse groep in Etoile. De eerste dagen waren zij in Italië om wat steden te bekijken in de regio. Zelf was ik repetities van verschillende shows aan het volgen om hier voor mijn licht of geluidsplan te maken. Een van deze shows was ‘’Via La Maschera Bullo’’, dit is een show over pesten. De show wordt gedaan door 4 verschillende scholen die ieder 10 minuten speeltijd krijgen. Ik heb de show van de scholen Galvani Lodi en Silvio D’Arzo gezien. De tweede helft van de show zal ik pas zien wanneer de scholen samen komen. Dit is op 19 maart, de dag voor de uitvoering van de show in Teatro Della Rocca.

Op 20 februari volgden ik een vergadering van Artistic Director Daniele Franci met een video technicus die de show ‘’Via La Maschera Bullo’’ zal gaan opnemen tijdens de uitvoering in het theater. Dit was ook voor mij van belang voor een eventueel lichtplan en opname van het geluid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wietse

Hallo ik ben Wietse en ik doe een opleiding licht- en geluidstechniek. Vanaf februari 2015 tot juni 2015 ga ik stage lopen bij een theater bedrijf in Italië. Mijn dagen ga ik beschrijven op deze website.

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 6440

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 Januari 2016

Tweede stage Reggio Emilia

07 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Stage buitenland

Landen bezocht: